Povestea pulelor

Ia sa mai povestim cate ceva, ca sa descretim fruntile si sa ne imbogatim cunostintele si cultura generala. Poate va ganditi c-am folosit pluralul in titlu ca sa nu-l plagiez pe marele nostru Ion Creanga, care folosea singularul cuvantului cheie in celebra sa poveste. Mai ales ca nu vreau sa va lecturez aici povestea lui de adormit … adultii.
Nu, de fapt am folosit pluralul fiindca pur si simplu sunt MAI MULTE. De fapt atat de multe, incat nici nu va puteti imagina. Stie cineva cate pule sunt?! Pariez cu oricine si bag mana-n foc ca nu, dar in articolul asta o sa incerc sa le adun pe toate. Daca vi se pare ca n-am strans destule, nu v-ati saturat si mai stiti si voi altele va rog sa ma completati.
In primul rand, oare de ce cuvantul PULA este considerat vulgar, de vreme ce are doar semnificatii decente onorabile?! Si ca sa va dovedesc onorabilitatea sa, va invit sa ma urmati intr-o calatorie virtuala pe mapamond.
Sa mergem mai intai la cules de „pule” prin vecini. Sa trecem granita la unguri si sa mergem in judetul Veszprem, cu toate ca are valente tragice pentru noi, de cand cu sfarsitul regretatului Pasarila. In acel judet exista o localitate numita Pula. Frumos nu-i asa? Haideti sa mergem si la ceilalti vecini ai nostri, mai exact fosti vecini. In fosta Iugoslavie, acum Croatia, se gaseste un superb oras-port la Marea Adriatica numit Pula. De curand si eu am fost in Pula si mi-a placut tare mult, uitati niste vederi mai jos: sa mai ziceti ca nu e frumoasa Pula!

Pula

Si aceasta Pula croata se afla situata pe o p…ula (peninsula, voi la ce v-ati gandit), pe minunata peninsula Istria. Iar in oras se gaseste un celebru hotel, purtand tot numele Pula, cool nu?!
Pula Croatiei se gaseste la o aruncatura de bat de Italia, asa ca haideti sa trecem granita sa papam niste … macaroane. Fiindca au si italienii Pula lor, tot o statiune frumoasa, situata tot la Mediterana, dar nu pe o peninsula, ci pe o insula. E vorba de municipalitatea Pula din Provincia Cagliari, Italia. Interesant e ca au acolo si o subdiviziune numita Santa Margherita di Pula, ceea ce in traducere mi-ar iesi sfanta Margareta din pula. E tare, mai ales ca n-am prea vazut prea multe sfinte stand in p… In fine, sa-i lasam pe italieni cu pulele lor si sa mai vedem si alte locuri sacre.
Unul dintre ele e Tibetul, loc incarcat de spiritualitate. Pula e o localitate in regiunea autonoma Tibet a Chinei, daca vreti sa stiti mai multe intrebati-i pe calugarii de acolo si pe Dalai Lama.
Si daca vi s-a facut dor de casa, sa ne intoarcem iarasi mai aproape de noi, prin vecini. Sa mergem spre nord, la alti fosti vecini, polonezii. Trebuie sa stiti ca ei folosesc pula doar cand sunt dezbracati. Stiti de ce?! Fiindca nu te poti arunca imbracat in piscina, iar la ei piscina se spune „pula”, voi ce-ati crezut?
Hai, gata cu balaceala, iesiti din pula, imbracati-va, fiindca mergem si mai la nord, intr-un loc unde e cam frig. Intr-o tara care are o mie de lacuri, dar cam friguroase, asa ca de balacit nu prea mai putem. Insa la finlandezi puteti manca cu pofta … pula. A, scuze, de fapt am gresit putin. Nu e pula, ci pulla, de foame am mancat si un l, nu numai p… Oricum se pronunta identic aceasta paine traditionala finlandeza numita pulla. Si ca o experienta personala, aflati nu numai ca am fost in Pula (croata) dar am si mancat pulla, fiindca am locuit o perioada in Finlanda. E tare buna la gust pulla lor, daca ajungeti pe la Polul Nord va sfatuiesc sa o incercati.
Gata, aici e prea frig, sa incercam o tara mai calda, mergem de la extremitatea nordica la cea sudica a continentului. Ajungem tocmai in P..a, adica Portugalia fratilor. Am trait si pe acolo s-am sarit in pula lor. Fiindca cand iti zice acolo careva „Pula!” tu trebuie sa sari, ca asta inseamna in limba lor. Vreti sa vedeti si voi cum e sa sari intruna in p…?! Incercati videoclipul de mai jos!

V-ati infierbantat deja, e destul de cald?! Daca nu, sa coboram si mai jos, va duc in Africa dragii mei. Chiar daca nu ne-am calificat la CM, sa mergem spre sudul ei. Stiti ce e mai rau acolo decat sa te surzeasca vuvuzelele?! Sa te stropeasca o pula africana in cap! Si au niste pule lungi africanii astia, de nu mai termina de curs. Adica ploaia, numita in limbile sud-africane pula, voi ce credeati? N-ati vazut ca pula era mai rea pe terenurile din Africa de Sud ca vuvuzelele?? Turna cu galeata.
Ei, stati ca n-am terminat, africanii astia bronzati sunt cei mai dotati in materie de pule, credeam ca stiti asta…adica mai au si altele inafara de ploaie. Stiti care e cel mai potent (financiar) african?? Cel care ia cele mai multe pule in c…, cont dragii mei. Fiindca asa se numesc banii din Botswana, moneda lor e pula . Si e si ieftina tare pula asta a lor, iei doua pule (pardon doua pula) cu un leu, asta e rata de schimb, pot face o afacere buna romancele doritoare de … bani straini. Dar femeilor africane oare le place pula?? Sigur ca da, doar sunt femei, si femeile in general iubesc banii. Numai ca lor le place si o altfel de pula. Hei, unde va duce mintea?! Eu ma refeream la revista lor, a femeilor africane. PULA este un ziar electronic publicat de Programul Regional în Africa al Asociaţiei pentru Progresul Comunicării al Femeilor Africane (APC-Femei-Africane) şi pentru Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiei în Africa. Sa le lasam sa-si savureze Pula ca le va aduce progres, lectura placuta!
Sa ramanem prin tarile calde ca pulele astea ne infierbanta rau. Ajungem in Filipine si invatam rapid un cuvant din limba lor, Tagalog. Sa nu cumva sa indrazniti acolo sa treceti pe rosu, ca ati belit … Fiindca rosu se spune la ei pula. Iar daca tot am ajuns pe cod rosu, inseamna ca trebuie sa ne intoarcem acasa degraba. La p… noastre.
Asta fiindca am ajuns la momentul culminant! Daca toti au pula lor de ce sa n-avem si noi pula noastra mioritica?! Ba o avem si trebuie sa fim mandri de ea! Si e mai onorabila si decenta decat toate pulele mapamondului, asa ca nu trebuie sa ne rusinam deloc. Stie cineva ce inseamna pula romaneasca?! Pai e o celebra revista avangardista din perioada interbelica, 1931, voi ce-ati crezut? Revista PULA, scoasa de Aurel Baranga, Gherasim Luca, Paul Păun şi Jules Perahim, fosti redactori la Alge, face si ea parte din istoria presei romanesti. Sa ne iubim istoria, sa iubim P…!
Ia sa vedem acum fratilor cate pule am strans. Deci: 1. oras in Croatia, 2. hotel in Croatia, 3. comuna in Ungaria, 4. municipalitate in Italia, 5. localitate in Tibet, 6. piscina poloneza, 7. paine finlandeza, 8. saritura portugheza, 9. ploaie africana, 10. moneda africana, 11. revista africana, 12. rosu filipinez, 13. revista interbelica
Aoleu, sunt exact 13, si-mi poarta ghinion, mai ales ca azi suntem in 13. Va implor, poate am uitat vre-o pula pe undeva, nu stie nimeni inca o semnificatie?! Mai dati-mi macar una, doar una, sa scap de ghinion! Fiindca e cel mai mare ghinion posibil sa-ti pierzi p… Ei, se pare ca incep sa mi-o reamintesc si singur, sper sa n-o pierd de tot. Si mai sper ca v-ati distrat!

Acest articol a fost publicat în articole, Blog, filme, hot, poze, sex, umor, video și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Povestea pulelor

  1. vio zice:

    ne-am distrat pe cinste!!! :)))) e cel mai tare articol! imbina geografia, istoria si divertismentul 😀 asa da!

Lasă un răspuns

